سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر علیداود پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
بنده گناه می کند، پس دانشی را که پیشتر می دانسته، از یاد می برد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

سه شنبه 84 شهریور 29  2:52 صبح

ای پادشه خوبان.. وقت است که بازآیی

 

   

استاد مطهری: انتظاریعنی ایمان به اینکه شدت‌ها برای اهل حق پایان می‌یابد

 

 

 

  

دکترعلی شریعتی : انتظار یک اصل فکری اجتماعی و یک اصل فطری انسانی است

 

خجسته سالروز میلاد امام مهدی (عج-( ولادت با سعادت نجات دهنده بشریت از تاریکی و ظلمت تبریک و تهنیت می گویم


 

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

رهبر انقلاب در دیدار هیات دولت :

غفلت از محتوا و پرداختن به شعار ریاکاری را ترویج می کند .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه , عملکرد کارگزاران را در رفتار و زندگی مردم , کاملا تاثیرگذار خواندند و افزودند : اگر مسئولان و مدیران کشور نتوانند در رفتار و گفتار به نصاب لازم و در خور شان جمهوری اسلامی برسند نباید مردم را ملامت کنند چرا که اگر کارگزاران نظام , حقیقتا اسلامی شدند رفتار مردم هم , بالطبع اسلامی می شود و کشور نیز اسلامی خواهد شد.
.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به درهم آمیختگی کامل مفهوم عدالت با مفهوم عقلانیت و معنویت افزودند : اگر عقل و خرد و علم در تشخیص مصادیق عدالت و راههای تحقق آن بکار گرفته نشود بدون تردید عدالت , محقق نخواهد شد.
ایشان عقلانیت را کاملا متفاوت با محافظه کاری خواندند و افزودند : محافظه کاری یعنی طرفداری از وضع موجود و هراس از هرگونه تحول , در حالیکه عقلانیت گاه منشا تحولات عظیمی نظیر انقلاب اسلامی بوده است .
حضرت آیت الله خامنه ای , معنویت را یکی دیگر از شرطهای لازم برای تحقق عدالت برشمردند و افزودند : پیگیری عدالت بدون توجه به معنویت , به ریاکاری , انحراف و ظاهرسازی تبدیل می شود ضمن اینکه معنویت « بدون عدالت و بی اعتنا به لزوم مبارزه با ظلم و سلطه » نیز مورد قبول نیست .
رهبر معظم انقلاب اسلامی با انتقاد از کسانی که عدالت را توزیع فقر می دانند خاطرنشان کردند : عدالت توزیع عادلانه و عاقلانه امکانات موجود میان همه مردم و تلاش برای افزایش این امکانات است و کسانی که معتقدند ابتدا باید بدنبال افزایش ثروت عمومی رفت و سپس پیگیر عدالت شد , عملا عدالت را نادیده می گیرند و الگوهایی ارائه می دهند که اکنون در کشورهای بزرگ سرمایه داری و جود دارد یعنی عده ای کاملا مرفه , اکثریت مردم دارای زندگی همراه با حسرت و عده ای نیز دچار فقر و فلاکت .
رهبر انقلاب اسلامی , عدالت را محور ضروری برنامه همه وزارتخانه ها خواندند و افزودند : در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بخش های مالی و اقتصادی و خدماتی وظایف سنگین تری برعهده دارند.
ایشان ضمن تاکید بر گسترش علم و دانایی , گسترش آزاداندیشی را از دیگر وظایف دولت جدید برشمردند و خاطرنشان کردند : باید فضایی فراهم شود که انسانها واقعا آزادانه فکر کنند تا آزادی بیان هم محقق شود زیرا آزادی بیان تابعی از آزادی فکر است و اگر فضای آزاداندیشی و آزادفکری وجود نداشته باشد آزادی بیان هم عملا وجود نخواهد داشت .
ایشان مبارزه با فساد , تامین عزت ملی و به تعبیر رایج غرور ملی و مبارزه عاقلانه , حرفه ای و شجاعانه با ابعاد مختلف نظام سلطه جهانی را از دیگر وظایف دولت جدید برشمردند
حضرت آیت الله خامنه ای غلظت یافتن ادبیات دینی را بدون ظهور جهت گیری عمیق دینی در رفتارها , از جمله آفات و دشمنان درونی خواندند و افزودند : ادبیات دینی باید تشویق شود همچنان که ترویج نشانه ها و تعظیم شعائر دینی , امری ضروری است . ولی باید بیشتر از ظاهر و فرم , عمل و محتوا را اسلامی کرد چرا که غفلت از محتوا و پرداختن به شعار , ریاکاری را در مردم هم ترویج می کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمت رسانی محسوس به مردم , تحول در شیوه های خدمت رسانی و پاسخگویی را ازدیگر وظایف دولت جدید برشمردند و افزودند : همه اعضای هیات دولت و مسئولان و مدیران وزارتخانه ها , باید هم در برابر خطاهایی که انجام می شود و هم در برابر کارهای لازمی که انجام نمی شود پاسخگو باشند چرا که انجام ندادن کارهای لازم هم , تخلف محسوب می شود.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   15 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
علیداود پارسا
I am an Iranian and always happy of being Iranian I am a student and like to be student all my life. من ایرانی‌ هستم و همیشه از ایرانی‌ بودن خودم خوشحالم و به آن افتخارمیکنم. دانشجو هستم و دوست دارم همیشه دانشجو بمانم. پزشک هستم آرزو دارم تسکین دهنده دردهای جسم و روح انسانها باشم
لوگوی خودم
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
صفحات اختصاص?
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com