سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر علیداود پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، خُنَک کردن جگر تفته را دوست دارد . هرکه جگری تفته را آب بنوشاند، چه [متعلّقبه] چارپایان باشد یا جز آن، خداوند، در آن روزی که سایه ایجز سایه او نیست، بر او سایه افکند . [.امام باقر علیه السلام]

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

جمعه 88 فروردین 21  6:45 عصر
 سیدمحمد خاتمی  و عذرخواهی نخست وزیر دانمارک از مسلمانان
 

 راسموسن در دیدار خاتمی :من به اسلام و نمادهای مذهبی آن به عنوان یکی از

ادیان بزرگ جهانی احترام می گذارم.»

 نخست وزیر سابق دانمارک توهین به اعتقادات مسلمانان را محکوم کرد و گفت؛ من شخصاً هرگز هیچ شخصیت دینی به ویژه حضرت محمد پیامبر اسلام(ص) را به صورتی که احساسات مردم را جریحه دار کند، ترسیم نخواهم کرد. من عمیقاً از اینکه کارتون ها توسط بسیاری از مسلمانان به عنوان تلاش دانمارک برای بی احترامی به اسلام یا پیامبر اسلام تلقی شد، اندوهگین شدم. وی در سخنان خود تاکید کرد؛ من به هیچ وجه چنین چیزی در ذهن نداشتم. من اهانت و توهین به ادیان را محکوم می کنم.

 

 

"I would never myself depict any religious figure, including the Prophet Muhammad, in a way that could hurt other people"s feelings," the former Danish prime minister said at a conference in Istanbul, Turkey.

"I respect Islam as one of the world"s major religions," said Fogh Rasmussen, wearing a sling after dislocating his shoulder in an accident earlier Monday.


Incoming NATO chief calls for balance between free speech and respect for religionsCHRISTOPHER TORCHIA | Associated Press Writer

 

Mr Rasmussen, Denmark"s prime minister until Sunday, said in Istanbul that he would respect Islam.

"I was deeply distressed that the cartoons were seen by many Muslims as an attempt by Denmark to mark and insult or behave disrespectfully towards Islam or the Prophet Mohammed. Nothing could be further from my mind," he said.

"I respect Islam as one of the world"s major religions as well as its religious symbols."

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/turkey/5115171/Rasmussen-to-give-Turkey-senior-posts-in-Nato.html
اگر نخست وزیر دانمارک به جای خاتمی در مقابل اصولگرایان از پیامبر اسلام تجلیل کرده بود
محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و معاون حقوقی و پارلمانی خاتمی:

هفته‌ی گذشته دومین اجلاس ائتلاف تمدن‌ها در استانبول برگزار شد. یکسالی هست که مقامات ترکیه و اسپانیا دنبال دعوت آقای خاتمی برای شرکت در این جلسه هستند. دعوتنامه‌‌های رسمی توسط سفیرشان ارائه کرده بودند و پیام‌های شفاهی فراوانی می‌دادند که بی حضور آقای خاتمی که پایه‌گذار فکر گفت‌وگوی تمدنها بوده جلسه ائتلاف تمدن‌ها بی‌معنا خواهد بود. روزهای آخر و پس از انصراف از کاندیداتوری، سفر آقای خاتمی قطعی شد. در اولین جلسه عمومی ودرمهمترین بخش جدی جلسه به جای اینکه رئیس‌جمهور مالی و کومور و سریلانکا و ونزوئلا و بولیوی باشند و بی اینکه کلی کمک بلاعوض صورت بگیرد، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی و وچند نفر از روسای جمهور دنیا و منجمله رئیس جمهور بلغارستان و فنلاند ونخست وزیر سابق دانمارک که  رئیس جدید ناتوشده است، در میزگردی با حضور سید محمد خاتمی که در اینجا به عنوان اندیشمند بزرگ جهان اسلام حضور پیدا کرده بود شرکت کردند. اصل این دعوت و این جایگاه برای مخالفان آقای خاتمی آنقدر تلخ هست که نتوانند تحمل کنند. نتیجه‌ی مهم بحث که البته آنقدر سنگین است که کاملا می‌توان به آنان حق داد که در روزنامه‌هایشان از شدت عصبانیت ماجرای این پیروزی بزرگ اسلامی و ایرانی را نادیده بگیرند و علیه آن مقاله ی جعلی بنویسند. وقتی آقای راسموسن نخست‌وزیر دانمارک بود در یک روزنامه غیردولتی دانمارک نسبت به پیامبر بزرگ اسلام کاریکاتورهای موهن و زشتی کشیدند که موج نفرت جهان اسلام را در پی داشت و همه‌ی دنیا فهمیدند که وجود مقدس پیامبر اسلام برای مسلمانان آنقدر عزیز است که چند تا کاریکاتور موهن می‌تواند همه‌ی جهان اسلام را بسیج کند. آقای راسموسن آن موقع در مقام نخست وزیری دانمارک در یک اظهار نظر ناپخته و ناروا گفته بود که این کارها جزئی از آزادی بیان است اما درست بعد از آنکه وی با مقام بالای ریاست ناتو از سوی رهبران ناتو برگزیده شده است، برای اولین بار در همین میزگردش با آقای خاتمی از این سخنانش برگشت و روی 2 نکته‌ی مهم و جدید تاکید کرد. یکی اینکه آزادی باید مسئول باشد و نباید آزادی به حوزه‌ی مقدسات ادیان راه پیدا کند و مهمتر اینکه در همان سخنرانی و در حضور همه‌ی شرکت‌کنندگان و خبرگزاری‌های جهان که این جلسه‌ی پراهمیت را پوشش می‌دانند از شخصیت پیامبر بزرگ اسلام تجلیل کرد و گفت من شخصا هرگزازهیچیک از مقدسات دینی و به ویژه پیامبر اسلام حضرت محمد  به صورت ناروا یاد نخواهم کرد و اضافه کرد که من به اسلام و نهادهای مذهبی آن به عنوان یکی از ادیان بزرگ جهان احترام می‌گذارم و توهین و اهانت به ادیان را محکوم می کنم و قول داد که در دورانی که مسئولیت ناتو را خواهد داشت به حمایت‌های فرهنگی و مذهبی جوامع مختلف توجه ویژه داشته باشد.

آقای خاتمی در این جلسه گفته بود که هرگونه بی‌احترامی و خشونت‌ورزی نسبت به ادیان غیرقابل قبول است و باید محکوم شود. این اتفاق یک پیروزی بزرگ برای جهان اسلام بود که در اجلاس استانبول اتفاق افتاد که اگر مثلا در دیدار رئیس‌جمهور کشورمان با یکی از افراد دست چندم دنیا اتفاق می‌افتاد آن را با تیتری مثل فتح خرمشهر در روزنامه‌های اصولگرا تیتر می‌کردند و خبر از پیروزی قدرت‌مند نظام جمهوری‌اسلامی بر استکبار می‌دادند. متاسفانه آنقدر فضای حزبی و گروهی بر اندیشه‌ی مخالفان آقای خاتمی سایه افکنده‌است که حتی منافع دینی و اسلامی و ایرانی را به راحتی فدای خواستهای گروهی خود می‌کنند و به جای آنکه این خبر افتخارآفرین دینی و اسلامی را اعلام کنند عکس دست دادن آقای خاتمی با نخست‌وزیر دانمارک را که پس از این سخنرانی صورت گرفته و مثل هر آدم با ادب دیگری در پایان یک جلسه با یکدیگر دست می‌دهند دست داده بودند. اصولگرایان رسانه ای از این جلسه و از این موفقیت در رسانه هاشان به عنوان دست دادن با ابی‌لهب یاد کردند وبدون اشاره به اتفاق مهم این جلسه خواستند القا کنند که گویا خاتمی با خود طراحان کاریکاتورو  درست بعد از کشیدن آن کاریکاتورهای اهانت‌امیز دست داده است. لابد کلی هم باید خدا را شکر کرد که ننوشته اند آقای خاتمی در اطاق کار کاریکاتوریست ها رفت تا از طراحان کارتون موهن علیه پیامبرحضوری تشکر کند.  شاید هم حق دارند که چنین ناجوانمردانه همه‌ی دستآوردهایی را که  تنها به شخص آقای خاتمی مربوط نیست و دستاوردی برای اسلام و انقلاب و نظام جمهوری‌اسلامی است چنین نادیده بگیرند. وقتی خود آنان امکان به‌دست آوردن چنین موفقیت‌هایی را ندارند، شاید طبیعی باشد که این تنها راهی را که یاد دارند، برگزینند. گرچه موفقیت‌های‌آقای خاتمی برای کسانی که این همه علیه او تلاش کرده‌اند سخت‌تر از آن است که فرصت داشته باشند به منافع دینی و ایرانی فکر کنند.متن سخنان آقای راسمون و خاتمی دراین روزنامه ها و سایت های خبری قابل دسترسی است. اینجا واینجاو اینجاو اینجاو اینجا

این آدرسها را از این جهت ذکر کردم که دیدم در ادامه ی این خصومت ناروا وقتی دیروز آقای خوشرو که همراه اقای خاتمی در این سفر بوده و در مورد سخنان رئیس جدید ناتو و سخنان اقای خاتمی گزارش داده بود، یکی از همین رسانه ها جوری نوشته بود که گویا ناقل این سخنان فقط دیپلمات همراه آقای خاتمی بوده است.چه می کند این وابستگی سیاسی به حزب و جریان. آن هم در رسانه هائی که از پول بیت المال این ملت ارتزاق می کنند.


 

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

شنبه 88 فروردین 1  6:47 عصر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

یا مقلب القلوب والابصار

یا مدبر اللیل و النهار،

 یا محول الحول و الاحوال ،

حول حالنا الی احسن الحال

 

فرا رسیدن عید سعید نوروز1388 و آغاز بهار طبیعت را که نشانه اراده خالق یکتا و تحول نظام هستی است را تبریک عرض می نمایم .

از خداوند متعال  سالی همراه با سلامتی ،موفقیت ، شاد‌کامی و بهروزی برای همه ملت شریف ایران  مسئلت دارم .

 

 


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   15 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
علیداود پارسا
I am an Iranian and always happy of being Iranian I am a student and like to be student all my life. من ایرانی‌ هستم و همیشه از ایرانی‌ بودن خودم خوشحالم و به آن افتخارمیکنم. دانشجو هستم و دوست دارم همیشه دانشجو بمانم. پزشک هستم آرزو دارم تسکین دهنده دردهای جسم و روح انسانها باشم
لوگوی خودم
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
صفحات اختصاص?
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com