سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر علیداود پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
حرص دردانشمند [از بدترین چیزهاست] . [امام حسین علیه السلام]

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

به نام حق

در خبرها مطلع گشتم که بعضیها در عالم خواب , رویای شیرین برای خود دیده اند اما غافل از اینکه این در واقع کابوس ابدی آنان است خوابی تأویل نشدنی است.ایران یکی از معدودکشورهائی است در دنیا و شاید از جهتی منحصر  باشد که علیرغم تنوع فرهنگی,زبانی,قومی,اعتقادی وجمعیتی از عصر باستان همواره یک سرزمین واحد با نامی مایه مباهات برای ساکنان خود در همه تاریخ بوده است تمدن دیرینه ایران چیزی نیست که کسی در دنیا بتواند آنرا انکار کند اما همه می دانیم که این تمدن به دست ایرانی ایجاد شده است هیچکس نمی گوید ترک,لرکرد,عرب ,عجم  یا حتی مسلمان,مسیحی,یهودی,زرتشتی و.../.

 این ملت درعین تنوع و داشتن نقطه نظرات متفاوت همواره درمواجهه با تهدید خارجی واحد و یکدست عمل کرده است.هیچکس ازملت ایران از هرقومیت ودین ودیدگاه سیاسی یافت نمی شود که تعلقات  خاطرفوق الذکر را جدای از تعلق و دلدادگی به میهن خود آنهم به ایران سر بلند  جستجو کند. 

پر واضح است که طراحیهای مورد عمل ودر راستای یکدست کردن قدرت جهانی اگر چه توانسته است در بعضی نقاط دنیا واز قضا در میان همسایگان ایران موثر واقع افتد اما در یران هر گز.

جنگ صدام نمونه عصر حاضر آن است وآزموده مکرر طول تاریخ را آزمودن خطاست.

بعنوان کسی که بخاطر شرایط کاری وتحصیلی با افراد بسیاری برخورد داشته ودارم ,هرگز ندیده ام که کسی آرزوهای خود را در تقابل با میهن و سر زمین عزیز خود یعنی ایران جستجو کند. جالب اینکه مخالفان سیاسی حکومتها نیز اگر چه ممکن است آرزوی دستیابی به قدرت داشته ویا دارند اما دوست داشته و میدارند  که صاحب قدرت ایران باشند و نه صاحب قدرت قوم ,شهر, منطقه یا گروه خاص.

اگر چه وطن پرستی مقدس و گرانقیمت است اما تقویت وهدایت آن درمسیر تکامل انسان, که هماناکمال و قرب الهی است ارزشی دو چندان داشته و درایتی صد چندان می طلبد.

 درایت من, شما و ما که ایرانی بودن غرور آفرین است در هر کجای دنیا و با هر گویش و از هر قوم که هستیم.

 ایرانی وبرای ایران زندگی کنیم

عزت مستدام

  


 

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

جمعه 84 فروردین 26  8:46 عصر

خواننده محترم

آیا تابحال با خود اندیشیده ایدکه چرا دانشگاههای اروپائی وامریکائی وبطور کلی غرب دانشگاهها ی برتری میباشند؟
بله  حق با شماست, دلایل متعددی وجود دارد.یکی ازآنها این است که سیاستگزاران کلان دریافته اند که رونق دانشگاه علاوه بر همه مزیتهائی که به آن واقفید میتواند بعنوان یکی ازمنابع درامد برای کشور وافزایش GDP  عمل نماید.مجال بسط آن را نمی بینم اما ساده تر اینکه بدانید کشورهای پذیرنده دانشجوی خارجی چندین برابر دانشجوی خود(5-3  ) از خارجی ها شهریه آنهم بصورت ارز دریافت میکنند.بعلاوه دانشجوی خارجی مانند یک توریست با پولی که باخود آورده است هزینه های زندگی را میپردازد.
ساده ترین نتیجه عملی آن این است که دانشگاه با شهریه دریافتی مشکلات آموزش وتحقیقات خود را حل کرده رونق بیشتری مییابد ودر عین حال با فارغ التحصیلی آنان و برگشت شان به کشورشان مشکل بسیار کمی در زمینه فارغ التحصیلان بیکارخواهند داشت و ثانیا حضور دانشجوی خارجی و زندگی انها رونق و اشتغال در بسیاری از بخشهای خدماتی وپشتیبان در جامعه بوجود میاورد .
 
شما چگونه فکر میکنِید؟
پس چرا وزارتخانه ها ی ذیربط از آن غافل یا فارغ اند؟
عزت مستدام
 همیشه سلامت باشید.

 


 
   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   10 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
علیداود پارسا
I am an Iranian and always happy of being Iranian I am a student and like to be student all my life. من ایرانی‌ هستم و همیشه از ایرانی‌ بودن خودم خوشحالم و به آن افتخارمیکنم. دانشجو هستم و دوست دارم همیشه دانشجو بمانم. پزشک هستم آرزو دارم تسکین دهنده دردهای جسم و روح انسانها باشم
لوگوی خودم
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
صفحات اختصاص?
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com