سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر علیداود پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
رخت بر بستن نزدیک است . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

میلاد مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب،مبارک باد

 

 

برای تمام پدران گل ایرانی آرزوی سلامتی و طول عمر دارم 

 

 

 


 

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

پنج شنبه 88 تیر 4  11:54 عصر

 

لیلةالرغائب یا  «شب آرزوها»

 

 

نخستین شب جمعه ماه مبارک رجب، لیلةالرغائب یا به عبارتی «شب آرزوها»ست که فضیلت بسیاری دارد و برای کسب هرچه بیشتر رحمت الهی و رسیدن به حوایج معنوی اعمالی برای آن ذکر شده است.

یکی از این اعمال نماز دوازده رکعتی است که بین نماز مغرب و عشا خوانده می‌شود. هر دو رکعت این نماز به یک سلام ختم و در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

وقتی دوازده رکعت به پایان رسید، هفتاد بار ذکر «اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله» گفته شود.

پس از آن در سجده هفتاد بار ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود.

پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذکر «رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انک انت العلی الاعظم» گفته شود. دوباره به سجده رفته و هفتاد بار ذکر «سبوح قدوس رب الملائکة والروح» گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود.

پیامبر اکرم در فضیلت این نماز فرموده است: کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیباترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد. پس او به آن فرد می‌گوید: ای حبیب من، بشارت بر تو باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی. فوت شده می‌پرسد تو کیستی؟ به خدا سوگند که من صورتی زیباتر از تو ندیده‌ام و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بویی، بهتر از بوی تو نبوییده‌ام. آن زیباروی پاسخ می‌دهد: من ثواب آن نمازی هستم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال به جای آوردی. امشب به نزد تو آمده‌ام تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود و قیامت بر پا شود، من سایه بر سر تو خواهم افکند.

منبع: سایت تابناک

******************************************

هر کس ارزویی شخصی یا ملی و دینی دارد . ارزو دارم  دعا هایتان  مقبول  حق  قرار بگیرد. التماس دعا - این بنده ناچیز خدا را لطفا از دعای خیر خود محروم نفرمایید.


 
   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   7 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
علیداود پارسا
I am an Iranian and always happy of being Iranian I am a student and like to be student all my life. من ایرانی‌ هستم و همیشه از ایرانی‌ بودن خودم خوشحالم و به آن افتخارمیکنم. دانشجو هستم و دوست دارم همیشه دانشجو بمانم. پزشک هستم آرزو دارم تسکین دهنده دردهای جسم و روح انسانها باشم
لوگوی خودم
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
صفحات اختصاص?
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com