سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دکتر علیداود پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
بدترین برادران کسى است که براى او به رنج افتى . [ چه رنج افتادن مستلزم مشقّت است . و این شرّ را برادرى که براى او به رنج افتاده‏اند سبب شده . پس او بدترین برادران است . ] [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   علیداود پارسا  

گزارش  مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی فرصت یا تهدیدی برای کشور و دیپلماسی مدیران سیاست خا رجی

 آژانس بین المللی در موقعیتی نیز قرار ندارد که بتواند نتیجه گیری کند

گرچه شواهدی از فعالیت ایران در زمینه تولید تسلیحات اتمی به دست نیامده، اما در حال حاضر، آژانس بین المللی در موقعیتی نیز قرار ندارد که بتواند نتیجه گیری کند هیچ نوع مواد یا فعالیت های اعلام نشده هسته ای در این کشور جریان ندارد. (گزارش محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی).

این گزارش یادآور می شود که جمهوری اسلامی از ماه ژانویه سال جاری فعالیت های مراکز تحقیقاتی غنی سازی اورانیوم و از ماه فوریه، فرآیند غنی سازی اورانیوم را که به حالت تعلیق در آورده بود از سر گرفته است.

به گفته مدیرکل آژانس ایران در خلال دو دهه گذشته کوشیده بود تا به طور مستقل به فناوری چرخه تولید سوخت هسته ای دست یابد و به تلاش هایی در این زمینه دست زد بی آنکه بخش های قابل توجهی از این فعالیت ها، به خصوص در زمینه های غنی سازی اورانیوم، فرآوری اورانیوم و تحقیقات در مورد پلاتونیوم را طبق تعهدات خود این موارد را به آژانس گزارش کرده باشد.

مدیرکل آژانس می افزاید که پنهانکاری ایران تا ماه اکتبر سال 2003 ادامه داشت و شامل موارد متعدد نقض تعهدات این کشور در قبال تضمین های مرتبط با ان پی تی بوده است.

این گزارش به ناکافی بودن نحوه اطلاع رسانی ایران در جنبه هایی از فعالیت های هسته ای قبلی این کشور اشاره دارد و اعلام می دارد که از جمهوری اسلامی خواسته شده است تا در این زمینه اطلاعات دقیقی را در اختیار آژانس قرار دهد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از وجود ابهامات در مورد برنامه های هسته ای ایران ابراز تاسف و نگرانی کرده و می افزاید که پس از گذشت سه سال از آغاز همکاری این کشور با آژانس، هنوز هم ماهیت این برنامه ها به طور کامل و شفاف مشخص نشده است.


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
یکشنبه 103 اردیبهشت 30
امروز:   13 بازدید
دیروز:   1  بازدید
فهرست
پیوندهای روزانه
آشنایی با من
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
علیداود پارسا
I am an Iranian and always happy of being Iranian I am a student and like to be student all my life. من ایرانی‌ هستم و همیشه از ایرانی‌ بودن خودم خوشحالم و به آن افتخارمیکنم. دانشجو هستم و دوست دارم همیشه دانشجو بمانم. پزشک هستم آرزو دارم تسکین دهنده دردهای جسم و روح انسانها باشم
لوگوی خودم
دکتر  علیداود  پارسا (Dr Ali Davod Parsa)
اوقات شرعی
حضور و غیاب
لینک دوستان
صفحات اختصاص?
آوای آشنا
آرشیو
اشتراک
 
طراح قالب
www.parsiblog.com